Web Toolbar by Wibiya rosyred -

It ate my heart

Jaha, kvällen överraskning blev flyttat till tisdag, inte mig emot. Blev ganska mycket att göra idag, timmarna bara flög iväg. Va va va, när exakt försvann alla???
Jag tänkte bjuda på en Alla Hjärtans Dag överraskning en dag i förväg, det vill säga idag eftersom jag jobbar från 7.00 till 16.00 imorgon. Lord give me strenght, får ta och ta en iskall dusch imorgon bitti och peppa mig själv med några riktiga energi-låtar (Lady Gagas musik brukar vara bra på det, ska se till att ha Monster förberedd) för imorgon hörri har de sagt att det ska bli svinkallt!

Så gå upp i mörkret vid 5.00, promenera till jobbet vid 6.30 i -17 grader och jobba hela dagen fram till 16.00, lunka hem och ligga avtuppad på soffan/sängen/under bordet resterande kväll...inte så lockande.
Nä, allvarligt talat! Skärpning! Trots att det kommer att vara jobbigt att gå upp så tidigt och med vetskapen att jag kommer att vara dödstrött efter nio timmar så ser jag fram emot att träffa mina arbetskompisar, vårdtagarna och framför allt kaffet på jobbet.

Nu har jag haft tre underbart lediga dagar och nu följer tre mödosamma jobbdagar.
Och Alla Hjärtans Dag överraskningen tar vi en dag i efterhand istället.

Okej, de där två sista bildern under. Det är inga ego-bilder som jag försöker pracka på er, det är mer en jämförelsebild. Men vad min hårfärg har skiftat i färg!! Nu vet jag självfallet också att det beror på ljuset och kamerainställningarna men jag märker det själv hur det blir varje år. Såfort det närmar sig sommar är det nästan som om mitt hår känner det på sig och blir ljusare (utan att jag varken låtit det utstå för direkt solljus eller blekt det). Hmmmm...men som sagt, ljus gör jättemycket. Ute kan det vara orange medan det inne omvandlas till mörkbrunt!

Eh, nu blev det ett töntigt inlägg igen!


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0