Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Tick, tick, boom

YES! Slovenien och Tina Maze fick precis guldmedalj i storslalom (min favorit disciplin). Efter första åket när hon startade som etta och höll den placeringen ända fram till nästa åk för dagen trodde jag faktiskt att hon skulle i det andra åket antingen köra ur eller missa pallplatsen helt och hållet.
Men ibland så sitter allt som det ska :) Otroligt stolt och glad över att Slovenien fick sin guldmedalj i detta VM och givetvis att Tina Maze är världsmästarinna i storslalom :)
GO SLOVENIA eller vad?

Tina Maze
Bild lånad från www.rtvslo.si

Igår jobbade jag från 13.00 till 16.00 (en besynnerlig tur) och hann se klart hela paralell-storslalom-lagtävlingen. Lite dåligt att Slovenien inte kunde skrapa ihop ett lag när de faktiskt har skidåkare som kunde ha ställt upp.
Men då får vi istället glädjas åt att det svenska laget lyckades knipa tredje platsen och bronsmedaljen som hör till detta :)

Idag är jag ledig och ska ta det lugnt, jobbar nämligen från 7.00 till 13.00 imorgon vilket betyder med andra ord att jag måste gå och lägga mig tidigt för att ha ork att ta mig ur sängen vid 5.00 på morgonen.
Chefen undrade om jag ville jobba något i sommar. Ska ta och fundera på detta, eftersom jag inte har några direkta planer för sommaren 2011. Skulle kännas oerhört skönt att spendera hela sommaren vid stranden igen. Jag har ju de senaste sex somrarna jobbat och det har varit jätteskoj men funderar nu på om jag ska ta en paus och verkligen njuta av sommaren (tre hela månader) för en gångs skull. Senaste gången var faktiskt 2004!

Och så pratade vi igår om att skaffa en hund till :) Även detta gången blir det en Cavalier King Charles Spaniel och inte bara det utan Viggos son som vi ska "adoptera" :)
I helgen ska jag skriva och fråga några kennels i närheten hur detta går till när man "lånar ut" sin hund för avel. Jag vet att man antingen kan betsämma sig för att få betalt (upp till 10.000 kr) eller att man får en utav valparna till vilken din hund är far till.
Vi funderar nu allvarligt på om vi i familjen ska ha en till. Viggo börjar bli gammal och när man väl haft hund under en längre tid är det svårt att föreställa sig ett liv utan en fyrbent kompis. T.o.m pappa som inte ville ha en efter Viggo har ändrat sig.
Som sagt ska jag skriva till två tre kennels och fråga :) Sedan får vi se hur det hela utvecklar sig. Vi vill helst ha en efterföljare till Viggo som har hans gener och hans blod i sina ådror. Och jag tror även Viggo skulle uppskatta att ha en liten lekkamrat när han börjar närma sig pensionärsstrecket.

Och nu till namnet. Jag funderar på Cleo och Figaro men tycker det låter mest som kattnamn. Annars så låter Cicero eller Brutus också bra i mina öron. Vår första hund som var en stor Boxer hette Max och den här lille som vi har nu går under namnet Viggo Zeus (det sistnämnda är hans födelsenamn, dvs inte det vi gav honom men som står i hans stamtavla).
Måste fråga min syster och bror också om de har några schyssta namnförslag. Pappa har inte den blekaste och mamma drämde till med ett riktigt oförskämt och ytterst smaklöst namn: Fičko...
Alltså var får hon allt ifrån? Men detta var inte den enda namnidén hon hade. Fiček, Fičo och Fičkolainen var några andra som låg bra till på hennes lista.
Eh....vaaaa?? Men vi hade störtroligt igår kväll i alla fall när vi testade det namnet på Viggo. Han såg minst sagt förolämpad ut, vår lilla Fičko ;)
För övrigt har vi har en rad olika namn för Viggo: Viggolainen, Viggec, Viggopiggo, Iggo, Iggec....

Och från ett tema till ett annat. Efter att han läst lite mobilomdömen ska jag nu klicka hem en ny mobiltelefon på Netonnet + ett displayskydd tillverkat av ett unikt material framtaget av amerikanska militären. När det gäller hållbarhet och skydd verkar det saknas motsvarighet till Invisible Shield!
Det ni! Slå den om ni kan! Jag kommer att ha värsta FBI/CIA/MI5-telefonen! :)




Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0