Web Toolbar by Wibiya rosyred -

You live for the fight

Efter att ha lidit av huvudvärk från klockan tre på eftermiddagen igår (det är väldigt påfrestande mentalt när man bara är hos en och samma vårdtagare hela dagen och måste hålla koll på varenda minsta lilla dumhet den personen kan tyckas komma på) så bestämde jag mig för att skippa allt som jag skulle ha gjort på kvällen och lägga mig tidigt istället. När jag kom hem blev det middag med föräldrarna, lite läsning, Halv åtta hos mig med mamma och till sist en ny engelsk serie. Mamma och pappa fortsatte med en ny sci-fi serie efter det men jag hoppade över den (vid närmare eftertanke skulle jag nog ha hoppat över den första serien för kvällen också...).

Därför visade klockan 21.07 när jag landade i sängen. Det hade aldrigt varit skönare att få lägga huvudet på kuddarna (ju fler kuddar, dest bättre sömn för min del). Det enda som ställde till det för min färd till drömmarnas värld var Viggo som hoppade upp och ner hela tiden. "Knuffade" ner honom men i nästa sekund var han redan upp på min mage/rygg igen och traskade (rakt på mig) fram  till mitt ansikte och la sitt huvud på min hals.
Han är ju van vid att det är jag som tar ut honom på kvällarna när jag väl är hemma i Sverige så han trodde definitivt att någonting var fel med mig.
Har jag någonsin nämnt att hundar är det bästa som finns??

Efter 12 timmars sömn öppnade jag ögonen och fick syn på strålande solsken ute.
Gjorde mig en färgglad fukost men bland annat jordgubbsjuice och bläddrade igenom nya katalogen från MIO. Fick så mycket inspiration till mitt framtida "stora projekt" och även lite till lägenheten i Ljubljana som jag delar med mina syskon ;)
Efteråt satt pappa, mamma och jag bänkade framför Herrarnas Super G i Tyskland.

Eftermiddagen hade jag tänkt att jag skulle spendera på sängen med en bra film, några kapitel i Kinsellas Shopaholic och bra musik innan jag tar itu med lite internet-ärenden, bland annat att beställa biljetter till lite olika evenemang och svara på lite mail.

Hoppas ni får en fortsatt bra dag :)



Den andra bilden har jag "snott" från Google :) Alla fotografier på den här bloggen är tagna av mig om inget annat anges. Jag är noga med att skriva vems fotografierna är om jag nu lånar några, vilket är väldigt sällsynt eftersom jag i 99 % av fallen bara vill publicera mina egna.

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0