Web Toolbar by Wibiya rosyred -

I see the best of me inside your eyes

Det vackraste jag vet och det bästa att fotografera är moln. Jag skulle kunna gå runt varje dag i timmar och bara fotografera stora, vackra, tjock, vita, svarta moln.
Att fotografera landskap när himlen är klarblå och solen lyser är det tråkigaste jag vet! Har man moln med i bilden blir fotografiet helt plötsligt intressant och dramatiskt. Förra året när min kusin och jag var i Venedig (för miljonte gången nästan ;) regnade det hela förmiddagen, men sedan på eftermiddagen, när vi äntligen hade hittat allt som stod på våra shoppinglistor kunde vi (jag, min kusin fick bära väskan) ägna oss åt att fotografera Venedig efter stormen med makalöst vackra moln över den mysiga staden.
Så, så är det med det!

Har jobbat från 7.00 till 10.00 och japp, Uncle Kracker och You make me smile väckte mig idag också.
Dagens kommentar: jag gick in till en av de boende och skulle ge denne medicin. När han, som satt på sängen och tittade på TV såg mig utbrast han: "Det är alltid så roligt att se dig komma in". Jag skrattade till lite och precis när jag skulle öppna munnen för att säga att det alltid är lika roligt att se honom också fortsatte han med: "Men det är ännu roligare att se dig gå ut igen".
Heheh, han är för rolig alltså! :)
Eftermiddagspasset startar vid 16.30 och slutar 20.30. Ska ta bilen (tog cykeln på morgonen... faktiskt!) och hämta mamma på hennes jobb när jag slutat.
Får skylla på det. Jag tar bilen idag, eftersom jag "måste" hämta mamma på hennes jobb!

Ikväll ska det banne mig bli något avsnitt av den bästa TV-serien ever!
Jag skulle vilja befinna mig i Portoroz, på min terrass med laptopen och "The Mentalist" i knäet och blicka ut över havet lite då och då.
Inget slår känslan av att se solen försvinna "ner i" havet, känna lukten av saltvatten, se en segelbåt segla mot horisonten, känna vinden leka med håret, höra det svaga bruset från havet, sorlet från turister på stränderna, måsarnas skrik i fjärran... och morfar på terrassen ovan som klappar i händerna á la engelsk fotbolls-huligan för att på så sätt skrämma bort diverse fåglar som slagit sig till ro i någon av våra palmer...
Ah, jag älskar havet ;)



Sista fotografiet förställer de österrikiska alperna.


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0