Web Toolbar by Wibiya rosyred -

So out of focus


Jobb från 07.00 til 12.00. En snabbis hem för lite mat och fick sedan skjuts (eftersom mina föräldrar ändå skulle till mataffären) till jobbet vid 13.30 igen.
Mina arbetskompisar blev ganska paffa när jag efter en och en halvtimme kom tillbaka till jobbet och satte mig hos dem ute på balkongen där de åt lunch.
Jag: Nämen hejsan, det var verkligen längesedan.
Arbetskompis: Men...men...är du REDAN  tillbaka?
Jag: Japp, jag börjar mitt andra pass nu.
Arbetskompis: Men när slutade du första passet?
Jag: 12.00
Arbetskompis: Men vem F-A-N är det som har kommit på de här arbetstiderna???
Låt mig bara säga att jag + resten av arbetsstyrkan vet precis vem som har kommit på dem, so enough said!

Jobbade sedan fram till 16.00 med att sitta på kontoret och göra nya krysslistor för mediciner, varje korridor för sig, skriva ut dem, skriva en aktivitetslista för alla vårdtagare och försöka komma ihåg vilka som gör vad vilken dag i veckan... plus en massa annat småfix jag tog itu som den sekreterar-råtta jag är!
Hur som haver, bästa jobbpasset hittills. Fast det kanske hade varit ännu bättre om rummet med skivarna hade varit placerat lite närmare vårt kontor... Men jag ska absolut inte klaga, lite motion är alltid bra! Även när man jobbat mycket hela förmiddagen.
Nu är jag i alla fall hemma. Skulle egentligen jobba från 13.30 till 20.30 ikväll, men eftersom mina föräldrar åker till utlandet på semester imorgon och blir borta i mer än en månad så ville jag faktiskt spendera sista kvällen tillsammans med min familj. Så jag ringde en arbetskompis redan på morgonen när jag kommit till jobbet och frågade om hon kunde ta från 16.OO och framåt and guess what? Det kunde hon.
Känns himla skönt att kunna spendera denna kväll hemma!
Som ni kanske märker är vi en väldigt close-knit family även om vi är väldigt självständiga var och en utav oss.
Den här månaden har gått alldeles för fort och vi har inte varit tillsammans så väldigt mycket hela familjen eftersom det alltid var minst en som jobbat.
Det kommer att kännas så tomt imorgon när det bara är fyra stycken kvar i huset...
Min bror har dock redan planer på en party-helg...
Dagens låt:
Lady Gaga - Judas

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0