Web Toolbar by Wibiya rosyred -

We don´t have much time here, because time travels far too fast...


Vad tycker ni om lejonet som latar sig i skuggan?? Viggo har faktiskt rysligt mycket gemensamt med ett lejon... än så länge är han inte farlig dock...

Första och sista, dvs den enda morgonen på hela sommaren som HELA familjen är hemma. Därför blev det en rejäl familjefrukost med crossiants, marmelad, kaffe, toast och lite annat smått och gott vid 9.00.
Efteråt förflyttade sig min syster, mamma, Viggo och jag till trädgården för lite läsning i solstolarna.
En äkta söndagslunch hann vi med hela familjen också innan det var dags att bege sig till jobbet för några av oss.

Igår kväll, efter väldigt mycket tjat från min sida, tittade vi äntligen på X-Men: First Class. Jag såg som sagt den på bio innan jag åkte till Sverige. Lika bra andra gången som första, James McAvoy var t.o.m bättre andra gången (om det nu kan vara möjligt)!
Nu befinner sig också filmfilen på min lilla notebook. Just in case jag skulle ha tråkigt.
Har ni förresten hört film musiken till X-men?? Och det jag syftar främst på är Love Love med Take That.
Beroendeframkallande!

Just det, en annan lite rolig grej vid middagsbordet idag. Mamma pratade om att när hon jobbade på tingsrätten i Ljubljana (hon är diplomerad jurist :) för cirka 25 år sedan så var det soldater som istället för att köpa blommor till sina flickvänner som kom till Ljubljana gick till parken framför tingsrätten och plockade stora buketter med tulpaner.
Sedan pratade mamma på om hurdan dessa soldater var, att de var från utlandet, att de inte på något sätt var diskreta när de roffade åt sig blommorna i parken osv.
Sedan fortsätter hon: "en gång satt jag på kontoret och tittade ut genom fönstret och såg så många ooooooootroligt vackra, så fruktansvärt vackra".
Tyst en liten stund innan min syster exploderar: Soldaterna??
Mamma: Nej, BLOM-MOR-NA!
Det låter inte så roligt när man läser detta, men min systers reaktion och våra förvirrade blickar till varandra och tankar som for genom huvudet när vi verkligen trodde att mamma fortfarande pratade om soldaterna, samt mammas förskräckta "har-ni-precis-rymt-från-dårhuset-blick" när hon trodde att vi trodde att hon menade att soldaterna var otroligt vackra... det var banne mig priceless! :)
Hahahahah!

En utmärkt söndag idag med andra ord ;)


Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0