Web Toolbar by Wibiya rosyred -

"Though we travel the world over to find the beautiful, we must carry it with us to find it."


Jag önskar verkligen att jag hade någonting intressant att dela med mig av, men tyvärr har vi både dåligt väder, jag jobbar ganska mycket och är till råga på allt även lite småsjuk. Huvudvärken sitter i och imorse vaknade jag med en enorm smärta i halsen.
Tur i oturen är väl att man är ledig idag! :)
Så det blir att missbruka huvudvärkstabletter stora som hockeypuckar, jumbokoppar med te med honung, sockerbitar med propolis och de starkaste halstabletterna jag kan hitta i medicinväskan!

Ska föröska fota lite idag också (inomhus, inredning, vintage, romantik, detaljer) och kommer kanske med lite roligare bilder än det varit de senaste dagarna. Och så ska jag fortsätta på den nya designen... om huvudet tillåter detta vill säga :)
Men nu först, bädda ner mig i soffan och läsa ut en av Paulo Coelhos senaste böcker.

Jag tycker bra om Paulo Coelhos verk, men de senaste jag läst har varit lite av en besvikelse. Speciellt "Häxan från Portobello", alldeles för mycket filosoferande om en och samma sak i varje kapitel.
Ska göra en paus från Paulo Coelho böckerna nu och läsa "Gårdarna runt sjön" av Birgit Th Sparre.
De utspelar sig i våra trakter och Birgit Th Sparre själv bodde sina sista år i Ulricehamn, där vi bl a åker skidor och pappa gick i gymnasiet :)
I fler än 20 böcker gjorde Birgit Th Sparre sin hemtrakt runt sjön Åsunden och Ulricehamnsbygden känd, inte bara i Sverige utan också i grannländerna.
Har läst lite om Sparre och det skulle vara väldigt intressant att läsa hennes biografi (vet inte om den ens finns!).



Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0