Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Love is a missing puzzle piece waiting to be found - and when you do find it you can finally figure out the picture life has to show you


Det har gått från vinter till vår bara över natten :) Och samtidigt som fåglarna kvittrade för fullt och jag passade på att pressa i tio minuter - sedan blev det för mycket sol - kom jag på att det är hög tid att uppgradera garderoben.
Men! Till skillnad från t.ex. Slovenien och andra länder lite närmare ekvatorn, där de första vårdagarna verkligen är ett tecken på att våren är här, så kan detta vara lite vilseledande i Sverige.
Den första vårdagen är bara en start på två-tre månader av växlande temperaturer, solsken, regn, kanske lite snö då och då, kallt en dag, varmt nästa - och klassikern: strålande solsken, grått och mulet, kraftiga vindar och nederbörd i antingen a) perioder, b) fördelat på en dag eller c) allt på en gång! 
Men framför allt är det den pinande längtan efter våren som är värst!

Jag kan ha fel, men så har det alltid kännts för mig, ända sedan jag kan minnas. Det är liksom svårt att vakna upp till solsken på morgonen och planera en picknick på eftermiddagen, när man vet att chansen är stor att man kommer sitta inne framför datorn istället medan regnet öser ner utanför.
The Swedish weather is a bitch!



Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0