Web Toolbar by Wibiya rosyred -

If there was something that I said, let me know - I got a feeling that it was wrong


Tjenare! Ett perfekt sätt att avsluta helgen och veckan på är garanterat en stor ordentlig söndagsmiddag. Och att laga middagen tillsammans i köket är lika roligt som att sedan sätta sig till bords och avnjuta maten.
Idag stod panerad kycklingfilé, ugnstekta rotfrukter med viltkrydda, sås av creme fraice, fetaost och svarta oliver och machésallad med kokt ägg på menyn.
Så himla gott! Efterrätten skippade vi idag eftersom vi ska dra ner rejält på sockret.
Jag ska nu i en vecka låta bli allt som ens innehåller ett gram socker. Kaffet, osockrat såklart smakade lite udda (det är bara förnamnet!) - men jag kommer att vänja mig, så svårt kan det väl ändå inte vara. Eller? :)

Vi får väl se i vilket tillstånd jag befinner mig en vecka fram i tiden. Antingen kommer jag att känna mig så pigg och fräsch att jag slopar socker för en mycket längre tid - eller så kommer jag att spendera mina dagar med att campa inne i skafferiet bland godiset, chokladen och kakorna resten av livet.
Slopa-sockret-mission. Eller mission impossible?? Only time will tell, I´ll keep you posted.




Bland de ugnsstekta rotfrukterna fanns sötpotatis, morötter och palsternacka. Så overkligt gott!

Lovely words
Postat av: S T Ö R H O L T

så gott det såg ut, haha! (:



sv: jaså, låter vackert! hur hittade du inlägget då? :)

2012-02-13 @ 10:42:33
URL: http://storholt.blogg.se/
Postat av: S T Ö R H O L T

sv: haha okej, tack iallafall! :D

2012-02-13 @ 20:45:29
URL: http://storholt.blogg.se/

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0