Web Toolbar by Wibiya rosyred -

In love we are all soldiers - and soldiers bleed


Jag vet att det har varit rätt tjatigt från min sida och att jag avfyrat både ett och annat klagomål över hela den här grejen med årets Melodifestivalen (Thorsten Flinck, Björn Ranelid... nä, jag har fortfarande inte fattat att de kommit så långt! Bedrövligt rent ut sagt!)
Men såhär i efterhand, efter att ha spenderat någon timme på förmiddagen med att lyssna igenom alla finalbidrag + alla låtar som ska tälva i andra chansen (JA, ni behöver inte vara oroliga, jag skippade fanimej Flinck och Ranelid, jag menar shoot me - på riktigt!) - så måste jag erkänna att vissa låtar bli bättre ju fler gånger man lyssnar.

Och den enda låten jag faktiskt föll för sådär lite halvpladaskt för redan efter första lyssningen (dvs andra delfinalen) var Ulrik Munthers bidrag. Jag har sagt det innan, men jag gillar att upprepa mig ;) Jag blir grymt imponerad av talangfulla människor, och Munther är en av dessa.
Han har skrivit text och musik själv (tillsammans med några andra som fick vara med på en liten kant ;), spelar gitarr, munspel och har en grymt bra sångröst. Dessutom är han otroligt sockersöt och charmig. En liten Carl Norén i minatyr (= en blond och söt sångfågel med gitarr, munspel och egenskrivna låtar.)

Årets fråga: kommer Munther vinna Melodifestivalen 2012?? Svar: JA
So, you go "Emil i Lönneberga" :) Min klara och enda favorit i årets Mello.

Ulrik Munther - Soldiers

Lovely words
Postat av: QUI

vilken underbar design du har tjejen!!

2012-02-27 @ 20:53:45
URL: http://ngo.webblogg.se/

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0