Web Toolbar by Wibiya rosyred -

And when you smile the whole world stops and stares for a while


Att "lata sig" har fått en helt ny betydelse! De senaste två dagarna har jag verkligen tagit det lugnt :)
Jag ligger för det mesta i soffan i vardagsrummet, kastar längtansfulla blicker på julgranen (och längtar redan till jul!), lyssnar på sprakandet från kaminen där en brasa värmer upp hela rummet.
Tiden fördriver jag med att läsa (just nu: Utpressningen av John Grisham), titta på filmer (favoriterna just nu: Water for Elephants, The Notebook och Titanic (om ni sett de här kommer ni ganska snabbt upptäcka att romantiska "tillbakablicks"-filmer är mina favoriter, och även om jag sett dessa ett dussintals gånger förundras jag alltid över det faktum att jag fäller en tår eller två i slutet... varenda gång!), lyssnar på musik (just nu finns Super Bass, Dynamite, Hot Mess, Into the Fire, Like a G6, 1 2 Step, Sugar Plum Plum m.fl på replay och bläddrar i inrednings-, mode-, och resemagasin för fullt och inspireras till max.

Har aldrig varit lika sugen på att resa som nu, skulle kunna åka jorden runt hela 2012. Ingen dum idé va?
Ligga på världens vackraste stränder, kasta sig nerför jordklotets mest fantastiska skidbackar och shoppa i de häftigaste städerna på planeten... :)

Och när jag känner mig rastlös tvingar jag upp mig ur soffan och tar en lång och rask promenad med Viggo, som annars cirkulerar runt mig i vardagsrummet som en gam innan han till slut slår sig ner någonstans för en tupplur, vanligtvis på min uppslagna bok, dator eller fjärrkontrollerna :)



Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0