Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Sometimes you have to allow yourself to be weak in order to grow stronger


Åkte på en ordentlig förkylning för någon dag sedan och den har fortfarande inte gett med sig. Värsta Niagarafallet ur näsan och högra ögat, Saharaöknen i halsen och Rock deluxe festivalen innanför huvudet. Vägrar att knappra på smärtstillande piller i storlek hockeypuck, och försöker istället hålla mig inomhus framför kaminen med en bra bok, dricka mycket te och apelsinjuice och kolla på filmer, försöka undvika datorn så gott det går och lägga mig tidigt på kvällarna. Det funkar väl sådär...





Anledningen till min förkylning, utan att gå in på för mycket detaljer kring detta oerhört ointressanta ämne kan ha varit att jag en kväll (tisdag) gosade ner mig i sängen med alla mina miljoner kuddar, dunntäcke och filt så att till slut bara min ögon kikade fram, och tillsammans med en dator och hund vid fötterna tittade på One Day (som btw, är en super film och till vilken jag grät i slutet!).
Och efter att ha legat i värmen i nästan två timmar beslutade jag mig sedan för att ta en lång varm dusch. När jag väl hade duschat färdigt öppnade jag fönstret i badummet på vid gavel så att jag bara efter några sekunder kände kylan ända in i benmärgen, tror mitt skelett fick köldskador!
Sedan tittade jag på slutet av filmen igen, åter varm och go på plats i sängen!
Eh, ingen bra idé whatsoever.

Så jag antar att jag helt enkelt får skylla mig själv. Och med det klargjort så kan jag inget annat än säga att jag älskar att sitta framför kaminen varje förmiddag intill de franska fönstren i vardagsrummet medan solen skiner ner på min bok och brasan värmer mina fötter. Och så lite choklad på det ;)

Btw, boken som ni ser på sista bilden är Historikern av Elizabeth Kostova. Fick den i julklapp av mina föräldrar för ett par år sedan men har inte haft tillfälle att läsa den än (okej då, jag visste inte ens att jag hade den i min ägo, tydligen så hade någon satt min älskade teddybörjn från mina bebisår framför boken i hyllan...).
Ska göra en liten recension av boken senare när jag läst ut den, men för att säga något kort om den: LÄS DEN! Bra och spännande berättelse, lärorik historisk fakta, intelligent språk och framför allt: the legend about Dracula takes you to a whole new level...

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0