Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Failure is simply the oppurtunity to begin again


Eftersom min syster nyligen gett sig in i "efterrättsbranschen", experimenterar och gör den ena utsökta efterrätten efter den andra, så är dessa långa promenader ute i den svenska naturen mer än välkomna.
Igår begav vi oss till den här delen av samhället där vi bor (se foton nedan) och sedan hem för att slänga oss i soffan för filmen Wild Hogs som vi sett cirka en miljon gånger (John Travolta är lysande i den här rullen), och sedan avnjuta ännu en fantastisk middag med oxfilé ochtillbehör och till efterrätt systerns perfekta chokladsufflé toppade med vit choklad samt en ännu perfektare hallonsorbet. Jag tror att vi alla kommit överens om i tysthet att vi från och med nu ska ge all ansvar när det kommer till efterätter till Lex :)

Vad händer idag? Nu ska jag först och främst skriva färdigt detta, sedan spela lite piano i någon timme, titta på en ny skräckfilm med resten av familjen och efteråt kommer vi alla att trängas i köket för att laga middag tillsammans. Det är en av mina favorit stunder, när vi alla samlas i köket, var och en med sin uppgift/contribution to the dinner. Pappa burkar ta hand om allt som har med kött och såser att göra, mamma tillbehör som potatis, pasta och grönsaker etc, jag sallader och bordsdukningen, Lex efterrätter, Viggo sover eller förflyttar sig från den ena familjemedlem till den andra i hopp om att något gott ska landa framför honom, och vår bror Dan han... ja, vad gör han egentligen?? :) Just det, han förser oss med diverse drycker och övervakar brasan i kaminen :)
Sedan har vi på lite musik, även om vi inte hör någonting eftersom vi tjatar hål i huvudet på varandra och smakprovar lite vin (låt mig bara påpeka att vi alla är över 20... innan någon får för sig något!).

Ser verkligen fram emot kvällen i köket, låt mig bara slippa Cowboys and Angles med George Michael idag...





Vi har inte haft mycket till vinter här i Sverige under december månad. För det mesta har det varit plusgrader och ordentliga stormar var och varannan dag, men igår var det otroligt fint ute.
Allt var vitt pga frosten. Väldigt vackert och samtidigt väldigt spooky...

Lovely words
Postat av: Loreta

Herregud, vilka vackra bilder:)))

2012-01-02 @ 18:01:12
Postat av: Moa Lerin

grymt fina bilder!!

2012-01-03 @ 03:06:46
URL: http://lerinphoto.blogg.se/
Postat av: Luciana Miranda de Carvalho

These pictures are so beautiful. .. like a dreams.

2012-01-10 @ 15:13:34
URL: http://lucianamiranda.com.br

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0