Web Toolbar by Wibiya rosyred -

Soldiers



Okej, så här är det. Jag fick en fråga om hur jag skulle reagera ifall alla finalister vann... ja, ni fattar vad jag menar! Jag kan väl lite kort visa hur jag skulle reagera... vänta, måste bara gå och kolla i vilken ordning de tävlar. Ok, en av de här alternativen blir det:

1) Daniel Lindgren - Shout it out = vaaaaa?? (rejält överraskad)
2) Thorsten Flinck - Jag reser mig igen = ....................... (ordentligt mållös OCH rädd)
3) Dead by April - Mystery = whaaaaaat?? (totalt förvirrad)
4) Lisa Miskovskzy - Why start a Fire = okej, not bad! (luta-mig-tillbaka-och-äta-popcorn-lugn)
5) Top Cats - Baby Doll = jahaaaa... (ointresserad, börjar fundera på att kolla på Grease, fast killen som spelar piano med sin fot förtjänar faktiskt en röst)
6) Loreen - Euphoria = YES YES YES!! (lycklig)
7) Ulrik Munther - Soldiers = YEEEEEESSSS!! In your face! WOOOHOOO! (ÖVERlycklig)
8) Björn Ranelid - Mirakel =
slköfdhfghglö........jkdgsfhdsfFANgdöilhg.......dfihgjfkSATANhdfklhäg......kflägfHELVETEgödkfhklfJÄVLARödgf..........hgdfkjdhf
(blotta-tänderna-och-bli-illröd-i-ansiktet-rasande) - alltså, jag får ett psykbryt om gubben vinner!
9) Molly Sandén - Why am I Crying = helt okej (lite glad faktiskt)
10) Danny Saucedo - Amazing = okej då... men se nu till att ta hem ESC, annars... (lite förbannad fast med ett leende på läpparna)

Hur det än slutar ikväll kommer jag att vara helt slut efter detta!

Men för att vi alla ska vara på det klara, så håller jag alla tummar och tår jag har för Ulrik Munther och hans Soldiers. Jag har haft den här låten på repeat i två veckor nu, och den blir bara bättre och bättre ju fler gånger man lyssnar på den. Hans musikstil är också den som ligger mig varmast om hjärtat, dvs my kind of music. Så därför känns det naturligt att lägga min röst på honom, och hoppas att han tar hem det hela :)

Och att en sådan ung människa kan skriva så betydelsefulla och djupa låttexter (nu menar jag alla hans andra låtar också) och "äga" en sådan grym röst är för mig fortfarande lite overkligt, så därför är Ulrik Munther min absoluta favorit ikväll och i årets upplaga av Melodifestivalen :)

Lycka till, Ulrik!

Lovely words

Some lovely words:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0